En del af Clever Consulting

Mysterieklubben

Forestil dig et undervisningsforløb, hvor alt er planlagt for dig. Og hvor ALLE elever kan være med.

Og forestil dig så et forløb, hvor undervisningen også er sjov for alle.

Så har du Mysterieklubben!

Escape Room forløb til skoleklasser

Undervisningsmateriale til folkeskolen

Hvis du som underviser virkelig vil give dine elever en sjov og lærerig oplevelse, så er arbejdet med at skabe jeres helt eget escape room en oplagt mulighed. Og det behøver ikke være hverken svært eller kræve uoverskuelige mængder forberedelsestid. Vi har planlagt det for dig.

Et escape room starter med et mysterium, en gåde eller en mission, som et hold bestående af 3-5 spillere skal løse for at ”bryde ud” eller redde en eller noget. Man har eksempelvis 30 minutter til at gennemføre det. 

Mysterieklubbens forløb kan med fordel bruges til: 

  • Fordybelsesuge
  • Fagdage
  • Når der skal fokus på samarbejde, kreativitet og problemløsning.
  • Introforløb for nye klasser eller hold.
  • Når det gerne må være sjovt og anderledes.

Mysterieklubben fungerer som plug’n’play forløb til ca. 20 undervisningslektioner, men kan også med få tiltag tilpasses klassen individuelt. 

Forløbet giver mulighed for, at eleverne kan arbejde med forskellige opgaver og stadig bidrage til det fælles projekt – noget man normalt kun gør med teaterforløb.

Som vi ser det, fungerer et escape roomforløb på samme måde. Alle elevers bidrag er vigtige for at stykket bliver en succes, og alle opgaver er lige vigtige.

Vi ved fra vores lærergerning, at nogle elever er gode til at få ideer, nogle er gode til at bruge hænderne til at save, hamre og bygge og nogle er superskarpe på videoredigering, computer og teknik. Alt det er i spil, når vi arbejder med Mysterieklubbens escape room forløb. Og det sjove er faktisk, at når de først er kommet ind i tænkningen omkring hele udviklingen, så kommer de selv med en masse nye forslag til nye opgaver, rum og tilpasninger af det eksisterende.

Mysterieklubben og højtbegavede elever

Et escape roomforløb fra Mysterieklubben giver dig som underviser mulighed for at udfordre alle elever i forhold til deres kompetencer og potentiale. 

Forløbet er samtidig en oplagt mulighed for at udfordre og motivere højtbegavede børn med differentierede opgaver. Deres viden, finurlighed, kreativitet og idérigdom kan bidrage positivt ind i projektet.

De får simpelthen mulighed for at være ekspert på deres eget område i forløbet og bringe deres store viden i spil. 

Og så kan mystik og gåder altså noget – også når det kommer til højtbegavede børn

Selve forløbet er med sine tyve lektioner en mulighed for at arbejde i dybden, nørde med sine opgaver og arbejde i flow. Det er helt forrygende for det højtbegavede barn, der gerne driver opgaver som disse til perfektion. For de tænker sjældent blot i deres egen opgave men i hele rummet. De kan forestille sig det hele, før klassen overhovedet er gået i gang og være med til at give rummene liv, sjæl og måske en smule craziness til glæde for hele klassen.

Så hvis du både vil lave noget sjovt og anderledes, ikke drukne i forberedelse og samtidig arbejde med differentierede opgaver, så er Mysterieklubbens escape room helt sikkert noget for dig.
Dine elever vil elske dig for det.

Rigtig god fornøjelse med Mysterieklubben.

Hør Maya, Sofia og Dagmar fra Skorpeskolen i Hellebæk fortælle, hvorfor I skal have Escape Rooms på skoleskemaet. 

Hvad siger andre om Mysterieklubben?

“Vi elsker forløbet her i Haarby”

“Mine 115 elever var godt underholdt og blev udfordret”

“Eleverne går super meget op i det”

“Eleverne var meget stolte i dag:
Rummene virkede bare”

“Det bliver MEGA godt. Energien er helt i top!”