Om Clever Consulting

Vi gør en forskel for højtbegavede børn – når vi gør en forskel for de fagprofessionelle.

Clever Consulting er en konsulentvirksomhed, der vejleder og hjælper skoler i gang med at identificere og udvikle undervisning målrettet højtbegavede børn. Siden 2016 har vi samarbejdet med kommuner, skoler og institutioner i hele landet om at gøre en forskel. Det gør vi gennem oplæg, workshops, kurser og større projekter som for eksempel vores High Performance-forløb. 

Med mere end 20 års erfaring fra folkeskolen ved vi, hvad vi taler om, når vi siger, at det er muligt at gøre en forskel – for vi har selv været der. Ud over viden om højtbegavede børn, læring og didaktik har vi også kompetencer til at drive de nødvendige forandringsprocesser.

Med os kommer I fra spændende idéer til implementeret viden og succesfuld indsats. 

Vi brænder for at gøre en forskel for højtbegavede børn

Clever Consulting

Rikke Christensen

Rikke er stifter og ejer af Clever Consulting.

Rikke kender alt til folkeskolen og smagen af lunken kaffe fra personalerummet. For hun har igennem 20 år selv været der og arbejdet på både lærer-, leder- og forvaltningsniveau. Med Clever Consulting er hun stadig en del af hverdagen, når hun underviser skoleforvaltninger, skoleledere, lærere, pædagoger, PPR og forældre. 

Rikke besidder desuden en mastergrad i projekt- og forandringsledelse og har derfor en solid teoretisk og praktisk baggrund i at lede og organisere projekter og grupper.  

Rikke har et innovativt mindset og et kæmpe drive for de ting, hun involverer sig i. Hun kommer med glad energi og humor, der omfavner hendes målrettede og effektive handlemønster. At have Rikke som konsulent er som at få et stort, fagligt kram, man bare bliver klog og glad af – og man bliver klædt på med både lyst og kompetencer til selv at gøre en forskel.

Pernille Jerslev

Pernille er it-didaktisk konsulent og web- og digital marketingsansvarlig for Clever Consulting.

Som for mange højtbegavede stritter også Pernilles interesserer i forskellige retninger, og Pernille er derfor kompetent i alt fra undervisnings- og materialeudvikling til hjemmesidedriften og strategien for den online marketing. Hun nyder at have fat i så vidt forskellige opgaver, der alle har det samme mål: At gøre en forskel for de højtbegavede børn og alle dem omkring dem.

Det faglige udspring er baseret i en baggrund som folkeskolelærer samt en kandidatgrad i it-didaktisk design. Hertil kommer et væld af interesser med et autodidaktisk engagement og en god håndfuld bøger og kurser indenfor alt, hvad hun rører ved.

Pernille er gestikulerende og grinende, og hun nyder det kreative arbejde i at udvikle og skabe med systematiske metoder for at sikre en høj kvalitet i sit arbejde. Hun ved lidt om nærmest alt, og hun suger til sig af alt det, folk kan fortælle, for at skabe de bedst mulige løsninger.

Ord fra lærere, elever, forældre og skoleledere

Anbefalinger

“High Performance er en god måde at give eleverne en bedre forståelse for noget som de kan bruge i alle fag, men også i hverdagen”.

 – HP-elev, 8.klasse på Tinglev skole

“TAK for denne mulighed. Vores søn siger; det bedste ved HP er, at vi alle er sådan lidt ens og har den samme humor. Han har altid følt sig anderledes!”

– Forælder til HP-elev i 5 klasse, Hedensted Skole

“Min søn har fået mere selvtillid, tror på sine evner og mere forståelse for de evner han har”.

– Forælder til HP-elev i 8. klasse, Tørring Skole

“Rikke Christensen viser, at hun kender til folkeskolen og ikke er bange for at gå til biddet for at gøre det optimalt for de højtbegavede børn. Rikke tør fremdrage elementer, der kan være svære og afgørende for, at indsatsen virker. Rikke har helt klart kapaciteten til at gå ind i den form for samtaler med lærere og ledere, og det hun kommer med er helt suverænt. Hun har overskuddet til at se udfordringerne fra mange perspektiver  – og har et enormt kendskab til folkeskolens aktører og folkeskolens vanskeligheder”.

 – Lisbeth Hoff, stedfortrædende Skole- og Dagtilbudschef, Tønder kommune

High Performance er det bedste, der nogensinde er sket i skolen. Jeg elsker mine High Performancetimer og jeg ved slet ikke, hvad jeg skulle have gjort uden dem”.

 – Magnus Nonnegaard, HP-elev, Helsingør

“High Performance er en federe måde at blive klogere på”

 – HP-elev, 7. klasse på Tinglev skole

“Tilbagemeldigen fra Tinglev Skole er, at det bliver sjove, gode, indholdsrige, udbytterige, lærerige, givende dage – ja jeg kunne blive ved – fordi DU Rikke møder velforberedt og klar til at give af dig selv. Klar til at lytte. Klar på at vejlede. Fyldt med energi og smittende humør. Og så er du helt nede på jorden, det kan vi jyder jo ret godt lide”.

 – Pia Diabelez, skoleleder Tinglev skole