Bliv klar til det nye skoleår med et High Performance forløb

Book senest 15. marts 2021 for særligt tilbud!
Begrænset antal pladser

“Den dag, min søn har High Performance, er den bedste dag i ugen.
Så kæmpe tak for indsatsen og den forskel I er med til at gøre” 

 – Søren Mølgaard, lærer på Kobberbakkeskolen og far til elev på Ellebækskolens High Performance hold.

78843157_378936949541963_8971327339992449024_n

HP til eleverne

High Performance er to ugentlige timer på skemaet, hvor talentfulde og højtbegavede elever får mulighed for at fordybe sig i tværfaglige forløb, der skærper deres nysgerrighed og skarpe hjerne.

High Performance er også fællesskab og samvær på tværs af klasser i et læringsrum med højt til loftet. 

High Performance øger elevernes trivsel, selvværd og skoleglæde.

 

Fællesskab

HP til skolen

High Performance er et forløb, hvor du som skoleleder får alt, hvad du har brug for, når du også vil gøre en forskel for skolens talentfulde og højtbegavede børn.
Et område, der kan være svært at komme i gang med, for hvor skal du starte, hvad er vigtigt, og hvem kan hjælpe?

Det kan vi! High Performance er nemlig både kompetence-udvikling, et undervisningstilbud til talentfulde og højtbegavede elever og et stærkt signal til forældre og omverdenen.

faculty-979900_1920sepjlet (1)

HP til lærerne

High Performance er også et toårigt kompetenceforløb til lærere og pædagoger. Forløbet giver kompetencer til at screene, undervise og vejlede kolleger i undervisning af talentfulde og højtbegavede børn. 

Ud over en masse ny viden hjælper vi med årsplaner, konkrete aktiviteter og øvelser, sparring og evaluering af læringsudbyttet hos eleverne.  

Forløbet foregår naturligvis hos jer.

Når en elev ikke identificeres som højtbegavet, kan det være svært at give den rette støtte og undervisning. Det kan sende barnet ud i mistrivsel, hvilket får forældrene til at overveje et skoleskift. 

Det koster. Både i forhold til skolens økonomi, barnets selvværd, forældrenes tro på skolen og for samfundet. 

Ved at fastholde bare en højtbegavet elev fra 7. til 9. klasse er det toårige kompetenceforløb High Performance tjent ind. Én elev! 

Formår I at fastholde to elever, har I også tjent de lærertimer ind, det koster at afholde et High Performance forløb. 

Tre elever… ja, så er High Performance både et pædagogisk og økonomisk plus for skolen.

Hos Clever Consulting har vi god erfaring med, at skoler, der har et særligt undervisningstilbud til talentfulde og højtbegavede børn, er et tilvalg for forældre. 

Vi kender forældre, der har haft deres børn i så stor mistrivsel, at de har rykket deres bopæl for at komme tættere på en skole med et High Performance tilbud. 

Skolen bliver også et tilvalg for andre elever, da et High Performance forløb er med til at øge den generelle trivsel på skolen og snittet for afgangsprøverne.

Et High Performance tilbud er godt for både skolen og eleverne.

Skoler i hele landet er godt i gang med at tilbyde High Performance som en del af deres undervisningstilbud. De har set, hvor lidt der skal til for at gøre en forskel.

Er din skole den næste?

Nedenfor kan du læse om nogle af dem, der sammen med os, har valgt at være med til at gøre en forskel for talentfulde- og højtbegavede børn.

Vi håber, at I er de næste. 

Planlæg et High Performance forløb

Lad os sammen planlægge jeres High Performance forløb.

Ingen skoler er ens, så send os en forespørgsel eller ring til os, så skræddersyr vi et High Performance forløb, der passer jer.

Booker I inden 15. marts 2021, giver vi jer et særligt tilbud på forløbet!  

High Performance foregår naturligvis på jeres skole og tager udgangspunkt i jeres hverdag og elever.

Vi har kun et begrænset antal pladser.

Om Rikke Christensen

Sagt om High Performance

“Før var jeg virkelig dårlig til at arbejde sammen med andre og ville helst gøre alting selv”

 – Victoria Møller Mähler, elev
Tønder Distriktsskole

“De får et netværk og et tilhørsforhold, hvor de kan være, som de er, og hvor de ikke begynder at underspille og ikke siger noget, eller skal være den, der trækker læsset i gruppearbejde”.

 – Karin Anker, skoleleder
Tønder Distriktsskole

“Forløbet er noget af det bedste,
jeg har været med til.
Jeg har sjældent været med til noget, hvor jeg har været så begejstret. Det har optaget mig helt vildt meget”

 – Helle Frisk, lærer
Tønder Distriktsskole

“I High Performance-gruppen lærer de at give plads til hinanden og bruge hinandens forskelligheder. High Performance giver nogle elever, som måske føler sig oversete, et fælles sted og et fælles grundlag”

 – Michael Tambo, AKT-medarbejder og lærer
Skolerne i Snekkersten

“Det var let at komme i gang med projektet, da vi havde fået lavet en aftale med Rikke, for hun kommer med en færdig pakke for, hvordan vi gør det her, og hvordan vi griber det an”.

 – Per Midtgaard, skoleleder Nordagerskolen